Project:
Merchandise
De vraag
Hoe kunnen we een tastbaar product gebruiken om de regio nog meer te promoten?
De oplossing
T-shirts, tassen en mokken met moderne en hippe logo’s van de kernen in gemeente Terneuzen.
Merkwaarden
Bij deze campagne past bij de merkwaarden bescheiden trots en stoer.
Je hebt ze misschien al voorbij zien komen, of misschien heb je ze zelfs al wel in huis. Onze merchandise met logo’s van de verschillende kernen erop zijn te koop bij het Tourist Information Point (TIP.) Maar hoe kwamen we op het idee van onze eigen merchandise?

Het ontwerp
De ontwerpen van de verschillende kernen in de gemeente Terneuzen zijn gemaakt door ontwerper Rick van Drongelen. Om tot het juiste ontwerp te komen, keken we naar kenmerkende aspecten van de kernen. Zo staat de watertoren symbool voor Axel, net zoals de mossel symbool staat voor Philippine. De t-shirts zijn verkrijgbaar per kern. Het ontwerp is in het klein afgebeeld op de voorkant en in het groot op de achterkant van t-shirt. Bij de tassen hebben we alle kernen afgebeeld op een zijde en op de andere zijde groot het kenmerkende ontwerp van Terneuzen. De mokken hebben, net als de t-shirts, het logo van de kern.

De lancering
De mokken introduceerden we met een ludieke campagne In plaats van paaseieren verstopten wij de mokken tijdens het paasweekend. In elk van de 14 kernen van de gemeente Terneuzen kon jij een mok vinden. Met overweldigende positieve reacties was deze lancering een succes!
Het vervolg
De t-shirts en tassen zijn vorig jaar uitgebracht. We hebben de t-shirts vorig jaar uitgedeeld in diverse kernen tijdens grote evenementen, zoals bij Festival de Ballade. Dit jaar hebben wij ervoor gekozen om de t-shirts weg te schieten tijdens kernevenementen, zoals bij 't Dorpsfeest Zaamslag en de Havendagen Terneuzen. Heb jij nog geen t-shirt weten te bemachtigen, of wil je graag een van onze andere items? Geen probleem, onze merchandise is te koop bij het TIP!
Meer weten?
Neem dan contact op met:
citymarketing@ervaarterneuzen.nl