Project:
Wat is woongenot voor jou?
De vraag:
Hoe brengen we de liefde voor de verschillende dorpen en steden naar buiten over?
De oplossing
Een campagne waarin we de inwoners zelf over hun thuis laten vertellen.
Merkwaarden
Deze campagne past bij de merkwaarden bescheiden trots en gastvrij.
Elke bewoner koestert een diepe band met zijn of haar dorp/stad, een "ultimate selling point" dat een bron van trots vormt. Deze trots willen we meer naar buiten uitdragen. Waarom is Axel zo aantrekkelijk om te wonen? Wat maakt Sluiskil een plek waar men graag blijft? Waarom dragen mensen hun kern met zoveel liefde in hun hart? En hoe draagt het Totaal Plan Binnenstad bij aan een vernieuwde leefomgeving?
Het belang van de campagne
In een tijd waarin de centra van de verschillende dorpen en steden in de gemeente Terneuzen snel veranderen, is het belangrijk om de unieke identiteit en aantrekkingskracht van elke kern te benadrukken. Horeca en cultuur vernieuwen zich, net als onderwijs- en zorgvoorzieningen. Recreatie en toerisme in Zeeland groeien al jaren en de economie van de Kanaalzone zit flink in de lift en trekt mensen van over de hele wereld aan.
Met deze campagne brengen bewoners hun trots en liefde voor hun thuis op elkaar over. Door middel van portretfoto’s en korte interviews in geschreven vorm, laten bewoners van elke kern zien wat hun thuis zo bijzonder maakt. Van hun verleden en herkomst tot hun werk en persoonlijke ervaringen, alle aspecten die hun band met de kern belichten komen aan bod.
Iedere inwoner van de gemeente Terneuzen kan aan deze campagne meedoen. De portretten worden gedeeld op de sociale media kanalen van Ervaar Terneuzen, waar ze dienen als een krachtig middel om de unieke identiteit en gemeenschapszin van de dorpen en steden te versterken. Met deze campagne wordt ervoor gezorgd dat de trots en liefde voor elke kern naar buiten straalt.
Meer weten?
Neem dan contact op met:
citymarketing@ervaarterneuzen.nl