Project:
Op de kaart
De vraag:
Hoe laten we de multiculturele omgeving van gemeente Terneuzen zien?
De oplossing
Een reeks video’s waarbij we bij verschillende expats een kijkje thuis nemen.
Merkwaarden
Deze campagne past bij gastvrij en genieten.
Terneuzen is een regio met belangrijke vaarroutes. Het heeft een goede ligging aan het water en daardoor een goede connectie naar het achterland. Het is een centraal punt voor vracht over de hele wereld. Vandaar dat de gemeente Terneuzen een goed vestigingsklimaat is voor vele internationale bedrijven. Deze internationale bedrijven brengen natuurlijk internationale mensen met zich mee. Zo vind je in Terneuzen expats die hier kort of lang wonen en meedoen in de Terneuzense maatschappij. Maar wat nemen zij mee uit hun thuisland?
In deze campagne gaan we bij verschillende expats langs om kennis te maken met hun thuisland. En hoe doe je dat het beste? Juist, met eten.
Aan de hand van video’s nemen we de kijker mee naar de woning van een expat. We vragen ze dingen zoals waarom ze in Terneuzen zijn komen wonen, hoe ze het vinden om in Terneuzen te wonen en of ze hier zouden willen blijven. En natuurlijk vragen we ze naar hun favoriete gerecht dat ze hier in de omgeving missen.
De doelgroep
In de video maakt de expat het eten uit zijn thuisland klaar. De kijker kan met hen meedoen en zo aan de hand van het gerecht beter kennis maken met de diverse culturen van zijn mede-Terneuzenaars. Voor de inwoners van Terneuzen is het dus leuk om kennis te maken met de diverse inwoners van de gemeente, maar ook voor nieuwe expats is het een aantrekkelijke campagne om te bekijken. Het laat namelijk extra duidelijk zien dat Terneuzen een goed vestigingsklimaat heeft voor bedrijven en internationale werkgevers.
Meer weten?
Neem dan contact op met:
citymarketing@ervaarterneuzen.nl