Project:
Rebranding Bureau Citymarketing Terneuzen
De vraag:
Hoe kunnen we de brand “Stad Terneuzen” aanpassen zodat het inclusiever is voor de gehele gemeente?
De oplossing
Een totale rebranding die beter bij onze doelstellingen past.
Begin 2023 hebben we besloten om met de Bureau Citymarketing Terneuzen een nieuwe weg in te slaan. Bij deze nieuwe weg, hoorde wat ons betreft ook een nieuwe naam, een nieuw logo en natuurlijk nieuwe merchandise. Op deze manier kunnen wij de identiteit van de regio beter naar buiten uitdragen.
Stad Terneuzen is: Ervaar Terneuzen
Allereerst, Bureau Citymarketing Terneuzen heeft een nieuwe naam gekregen. We hebben besloten om voor een naam te gaan die de identiteit en het DNA van de gemeente Terneuzen samenvat. Ook past de nieuwe naam bij de merkwaarden. Stad Terneuzen is namelijk: Ervaar Terneuzen. Hiermee hopen we beter kenbaar te maken dat we niet alleen de stad Terneuzen promoten, maar dat wij er zijn om de hele gemeente Terneuzen beter kenbaar te maken.
Bij een nieuwe richting en een nieuwe naam hoort ook een nieuw logo. Dit zorgt voor een passender geheel met een nieuwe visuele identiteit die je ook op de nieuwe website terug ziet.
Merchandise
Daarnaast leek het ons een goed idee om ook onze fysieke aanwezigheid in de gemeente te versterken. Door zelf meer aanwezig te zijn bij evenementen en door samen te werken met partners. Maar met een tastbaar product kun je de brand recall nog beter verhogen. Samen met ontwerper Rick van Drongelen zijn wij aan de slag gegaan met het ontwerpen van toffe t-shirts en mokken. Wil jij ook zo’n merchandise item? Je kan de mokken kopen bij het TIP. Kom je ons tegen op een event? Misschien ben jij wel de gelukkige die een exclusief t-shirt mee naar huis neemt!
Meer weten?
Neem dan contact op met:
citymarketing@ervaarterneuzen.nl