Project: 

Rebranding Citymarketing Terneuzen

De vraag:

Hoe kunnen we de brand “Stad Terneuzen” aanpassen zodat het inclusiever is voor de gehele gemeente?

De oplossing

Een totale rebranding die beter bij onze doelstellingen past.

Hoera, het is zover! Een tijdje geleden hebben we besloten om met de citymarketing Terneuzen een nieuwe weg in te slaan. Bij deze nieuwe weg, hoorde wat ons betreft ook een nieuwe naam, een nieuw logo, en natuurlijk nieuwe merchandise. Op deze manier kunnen wij de identiteit van de regio beter naar buiten uitdragen.

 

Stad Terneuzen wordt: Ervaar Terneuzen

Allereerst, de citymarketing Terneuzen krijgt dus een nieuwe naam. We besloten voor een naam te gaan die de identiteit en het DNA van de gemeente Terneuzen samenvat. Ook past deze nieuwe naam bij de merkwaarden. Stad Terneuzen wordt namelijk: Ervaar Terneuzen. Hiermee hopen we beter kenbaar te maken dat we niet alleen de stad Terneuzen promoten, maar dat wij er zijn om de hele gemeente Terneuzen beter kenbaar te maken.
Bij een nieuwe richting en een nieuwe naam hoort ook een nieuw logo. Dit zorgt voor een passender geheel met een nieuwe visuele identiteit die je ook op de nieuwe website terug ziet. Dit nieuwe logo heb je waarschijnlijk al op de site zien staan!

 

rebranding

Merchandise

Daarnaast leek het ons een goed idee om ook onze fysieke aanwezigheid in de gemeente te versterken. Een manier waarop we dat willen doen is natuurlijk het inzetten van het promoteam. Maar met een tastbaar product kun je de brand recall nog beter verhogen. Samen met ontwerper Rick van Drongelen zijn wij aan de slag gegaan met het ontwerpen van toffe truien, t-shirts en tassen. Wil jij ook zo’n merchandise item? Je kan ze vanaf maart kopen bij het TIP.

Meer weten?

Neem dan contact op met:

citymarketing@ervaarterneuzen.nl

Logo Ervaar Terneuzen

Je wordt doorgestuurd

Je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.