Project: 

Terneuzen viert opening Nieuwe Sluis

De vraag

Hoe vier je de opening van een van de grootste zeesluizen?

De oplossing

Onder de noemer ‘Terneuzen Viert’ werd de opening van de Nieuwe Sluis groots gevierd met een feestelijk programma in het centrum van Terneuzen.

In cijfers

1


Recordmaand

167.200


Bereik

Merkwaarden

Deze campagne past bij de merkwaarden grensverleggend, bescheiden trots en gastvrij.

 

Op 11 en 12 oktober 2024 stond Terneuzen volledig in het teken van de opening van de Nieuwe Sluis. Onder de noemer ‘Terneuzen Viert’ kreeg de stad een groots tweedaags evenement dat techniek, water en cultuur samenbracht. Op vrijdag 11 oktober werd de Nieuwe Sluis officiële geopend voor genodigden met koninklijk bezoek. Zaterdag 12 oktober was er een feestelijk programma in de binnenstad en was de Nieuwe Sluis toegankelijk voor publiek om te bezoeken. Er werden diverse activiteiten georganiseerd in het centrum voor een breed publiek: van muziek tot straattheater.

 

Het concept

De festiviteiten rondom ‘Terneuzen Viert’ trokken een recordaantal bezoekers naar de binnenstad en zorgden voor een ongekende online betrokkenheid via onze social media kanalen. De campagne droeg zichtbaar bij aan het versterken van het imago van Terneuzen als stad van Haven, Water, Centrum en Ruimte. Tegelijkertijd gaf dit grensoverschrijdende project een impuls aan lokale, regionale en (inter)nationale samenwerkingen, waarmee de positie van Terneuzen verder is verstevigd.

 

De doelgroep

De campagne richtte zich op een breed publiek: van inwoners van de gemeente Terneuzen tot bezoekers uit de regio en (grensoverschrijdend) uit België. Door content met een lokale insteek te maken, vergrootten we de betrokkenheid van onze eigen regio én lieten we het grensverleggende karakter zien.

 

 

 

 

De Nieuwe Sluis in Terneuzen

De campagne

In aanloop naar het openingsweekend plaatsten we diverse social media posts rondom de Nieuwe Sluis. Een opvallend onderdeel was de video ‘Wij vroegen ons af, wat beweegt jou over de sluizen?’, waarin voorbijgangers hun band met de sluizen deelden. Ook praktische informatie en het programma werden op de kanalen van Ervaar Terneuzen geplaatst met gemeente Terneuzen als gezamenlijke bijdrager. Dankzij deze gezamenlijke aanpak realiseerden we een krachtige online en offline zichtbaarheid.

Meer weten?

Neem dan contact op met:

citymarketing@ervaarterneuzen.nl

Logo Ervaar Terneuzen

Je wordt doorgestuurd

Je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.