Project: 

Terug naar Terneuzen

De vraag:

Hoe maken we gemeente Terneuzen aantrekkelijk voor young potentials?

De oplossing

Een campagne waarin we diverse terugkeerders zelf aan het woord laten om te vertellen waarom ze weer in de gemeente Terneuzen zijn gaan wonen en werken.

In cijfers

4


Afleveringen

1


Sneak peek

60k


Weergaven

Merkwaarden

Deze campagne past bij de merkwaarden grensverleggend en gastvrij.

 

Het aantrekken, terughalen en behouden van young potentials is een van de doelstellingen van Citymarketing Terneuzen. In 2023 gingen we daar dus mee aan de slag. Na een overleg kwamen we erachter dat er maar één groep is die young potentials kan overtuigen terug te keren naar Terneuzen: namelijk terugkeerders zelf. Wat waren hun beweegredenen? Waarom misten ze Terneuzen? Dat zijn vragen die wij met de campagne 'Terug naar Terneuzen' willen beantwoorden.

 

De doelgroep

Allereerst: young potentials is een nogal brede doelgroep. Maar wel een doelgroep die we graag hier in de regio aantrekken. Starters en jonge gezinnen zijn vaak op zoek naar een fijn thuis, een leuke baan en een gezellige regio. Allemaal dingen die je in de gemeente Terneuzen kunt vinden. Alleen moeten we ze zover krijgen dat ze hier gaan zoeken. Terneuzen heeft nogal de naam ver weg te liggen, maar het is een aantrekkelijke vestigingsplek om te wonen, werken, ondernemen en te recreëren, en het ligt op een steenworp afstand van belangrijke locaties in België, maar ook niet ver van Rotterdam en Breda.

Omdat de doelgroep zo breed is, hebben we deze opgedeeld in 4 verschillende kwadranten. Nieuwe bewoners, terugkeerders, expats en arbeidsmigranten. Voor deze campagne hebben we gekozen voor de primaire doelgroep van terugkeerders. Deze mensen kennen Terneuzen namelijk al en zullen er sneller voor openstaan om terug te keren naar de regio.

 

 

 

 

Ontwerp-zonder-titel

De campagne

Terugkeerders zijn de enige mensen die andere mensen kunnen inspireren om terug te keren naar Terneuzen. Dit is de kern van de uitgedachte storytelling campagne. In de campagne komen 8 terugkeerders aan het woord. Zij vertellen over de aanleiding voor hun terugkeer waarbij hun positieve ervaringen worden uitgelicht. Vragen zoals: Wat maakt Terneuzen voor hen zo aantrekkelijk om zich er opnieuw te vestigen? Hoe kijken ze naar de combinatie wonen-werken in Terneuzen? Zijn enkele vragen die aan bod komen. Hun verhalen zijn in een videoformat gegoten inclusief sfeerbeelden van de kern die ze gekozen hebben om te settelen. Op deze manier is het een visueel en inhoudelijk sterke campagne die ons goed helpt om het doel te bereiken.

Meer weten?

Neem dan contact op met:

citymarketing@ervaarterneuzen.nl

Logo Ervaar Terneuzen

Je wordt doorgestuurd

Je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.